عکاسی صنعتی
عکاسی صنعتی
عکاسی صنعتی یکی از شاخه های عکاسی می باشد که برای به نمایش در آوردن دقیق و باکیفیت بالای محصولات یک شرکت و یا فروشگاه ها به کار برده می شود.عکاسی صنعتی به طراحی یک کاتالوگ، طراحی بروشور، بیلبورد و دیگر اقلام تبلیغاتی تبدیل شده است. در عکاسی صنعتی، عکاس تلاش می کند عکس تبلیغاتی دقیق و با کیفیت از کالا ایجاد کند به صورتی که تمام موارد ظاهری محصول به نمایش کاربران در بیاید. در عکاسی صنعتی باید ابعاد کامل کالا برداشت شود و برای کاربرد های تبلیغاتی به سفارش دهنده کار ارائه شود. در عکاسی صنعتی عکس ها به صورتی ایجاد می شوند که در نهایت به یک طراحی کاتالوگ و چاپ کاتالوگ ختم می شود.
در نتیجه نمایش مناسب محصول از زوایای درست همان شیوه ای است که عکاسان در عکاسی صنعتی در حال انجام آن هستند. برخی از این عکاسان سعی می کنند با طراحی فضای ساده با توجه به کاربرد های محصول مورد نظر جنبه کاربردی به عکاسی تبلیغاتی دهند و عکس را از حالت خسته کننده و کسل آور در بیاورد. اما متاسفانه برخی از عکاسان بی تجربه درعکاسی صنعتی از دکورهایی استفاده می کنند که بر محصول و کالا احاطه دارد و موجب می شود کالا از دید مشتری خارج شود. صنعت به نوعی شکلی از عکاسی صنعتی می باشد که انسان و ریشه فکری اش هیچ تاثیری ندارد و یا تاثیر آن بسیار ناچیز است.
در این جا عکاسی یک علم است و براساس صنعت عکاسی به خصوص کاربرد آن می باشد. در عکاسی تلسکوپ و یا میکروسکوپ برای اهداف مطالعاتی همه جز عکاسی صنعتی به شمار می آید. در موارد دیگر ممکن است انسان ها به صورت مستقیم در عکاسی مداخله و تصرف داشته باشند ولی این دخل و تصرف مانند دخالت و تصرف ی صنعتگر در کار صنعتی اش می باشد.
عکس به عنوان یک حرفه ی مهم در طراحی کاتالوگ و طراحی لوگو به شمار می آید. در صحبت ها روزمره و مکالمات افراد غیر حرفه ای از عکاسی فوق حرفه ای به عنوان عکاسی صنعتی معرفی می شوند در نتیجه هدف تهیه عکس از کالا در صنعت تولید می شود و یا عکسی از کارخانه تهیه می شود.