عکاسی صنعتی
عکاسی صنعتی چیست؟
گرفتن تصاویر برای استفاده در تجارت را عکاسی صنعتی می گویند. به عنوان مثال قرار دادن تصویر محصول برای جذب مخاطب و فروش بیشتر در آگهی ها. از عکاسی صنعتی در بروشور ها و سربرگ شرکت ها، منوها در کافه و رستوران ها و جهت استفاده های تجاری استفاده می شود. عکاسی صنعتی یکی از شاخه های تخصصی عکاسی می باشد که موجب می شود شرکت ها برای برقراری ارتباط با مشتریان و شرکت های دیگر، روند پردازش، ماشین آلات و تکنیک های خود را به نمایش در بیاورند. این عکس ها می بایست ارتباط معنایی با بیننده در کوتاه ترین زمان ممکن ایجاد کند از همین جهت در عکاسی صنعتی عکاس باید سال ها تجربه و مهارت داشته باشد. عکاسی صنعتی برای تبلیغ یا فروش یک محصول یا خدمات استفاده می شود. راه های متعددی وجود دارد که می توان از عکس ها برای فروش بهتر محصولات یا خدمات استفاده کرد. عکاسی صنعتی برای عکاسانی که در زمینه کاری خود مهارت دارند یک بازار بسیار سود آور می باشد. دامنه ی عکاسی صنعتی بسیار گسترده می باشد و در زمینه های متفاوت کاری و شغلی به روش های گوناگون از آن بهره می برند.
کاربرد های عکاسی صنعتی
1. فروش محصول
2. ترویج کسب و کار
3. عکس های غذایی برای منو ها
4. عکاسی مد
5. عکاسی پرتره
اهمیت حضور یک عکاس خوب در عکاسی صنعتی
یک عکاس ماهر قادر خواهد بود عکس هایی را ایجاد کند که هیچ سوالی در ذهن بیننده پدیدار نشود. اون می بایست جزئیات بیشتری را درک کند و بتواند از تجهیزات و لوازم مهم عکاسی بهره ببرد. در حقیقت در عکاسی صنعتی، عکس ها باید از خود سوژه، واقعی تر و زنده تر به نظر برسد. در عکاسی صنعتی باید از مکان های مناسب و دکوراسیون بی نظیر و مرتبط با موضوع سوژه استفاده شود. تا بتواند جزییات دقیق آن را با کیفیت عالی به بیننده معرفی کند. در عکاسی صنعتی، عکاس باید قادر باشد تصویر را به نوعی برای بیننده معرفی کند که حتی افراد غیر متخصص بتوانند به راحتی پیام و موضوع سوژه را در عین زیبایی درک کنند.