عکاسی تبلیغاتی
عکاسی تبلیغاتی:
عکاسی تبلیغاتی یکی از شاخه های عکاسی می باشد که عکاس از محصولات، کالاها، تولیدات و خدمات افراد یا شرکت ها عکس برداری می کند. یک عکاس باید این توانایی را داشته باشد که یک عکس ساده را به به یک شاهکار تبدیل کند. همواره نزدیک بودن به سوژه ی عکاسی به معنای خوب بودن عکس و ضمانت فروش محصول نیست. در عکاسی تبلیغاتی هرچه عکاس تجربیات و اطلاعات بیشتری در مورد سفارشات حرفه ای داشته باشد عکس های موفق تر و معتبر تری ایجاد خواهد کرد.
اصول پایه در عکاسی تبلیغاتی:
بیشترین حالت عکاسی تبلیغاتی در حوزه ی عکاسی از اجسام بی جان می باشد. در نتیجه اگر تصمیم دارید به دنیای عکاسی تبلیغاتی وارد شوید ابتدا باید استودیوی خانگی خود را راه اندازی کنید. این می تواند بهترین مکان برای تمرینات عکاسی شما باشد. شما می توانید از هر وسیله ای که در خانه دارید برای سوژه عکاسی استفاده کنید.
دومین گامی که در عکاسی تبلیغاتی باید به آن اشاره کرد دوربین عکاسی دیجیتال با حسگر بزرگ و مجموعه کاملی از بهترین لنز ها می باشد. مشتری شما ممکن است نیاز به چاپ عکس تبلیغاتی در سایز بزرگ برای استفاده در بیلبورد ها را داشته باشد. بنابراین سعی کنید حتما دوربینی با اندازه ی حسگر بزرگ در اختیار داشته باشید.
یکی دیگر از ضروریات بسیار قابل توجه تهیه ی کیف بزرگ برای قرار دادن نمونه کار های عکاسی تبلیغاتی است. شما با ارسال این مجموعه نمونه کارهای خود به اژانس های تبلیغاتی و یا نشان دادن مستقیم آن به کمپانی های متعدد سفارشات مختلفی بگیرید. بنابراین سعی کنید همواره چندین نسخه کپی از این مجموعه به همراه خود داشته باشید. این روز ها کمپانی ها هیچگاه بدون دیدن نمونه کار عکاس، به او اعتماد نمی کنند و عکاسی از محصولاتشان را به او واگذار نمی کنند. از طرفی امروزه با توجه به افزایش سرعت تبلیغات آنلاین، طراحی یک وب سایت جز اقدامات مهم و حیاتی می باشد که می تواند به دریافت سفارشات هرچه بیشتر کمک کند.