عکاسی تبلیغاتی
عکاسی تبلیغاتی
عکاسی تبلیغاتی یکی از شاخه های بسیار جذاب عکاسی می باشد که موظف است محصولات وخدمات را به صورت کامل و با کیفیت نمایش دهد، عکاسی تبلیغاتی ترکیبی از دانش گرافیک و هنر عکاسی می باشد که به واسطه ی سفارش یک شرکت یا کارخانه انجام می شود و به نمایش محصولات و روند تولید یا تجهیزات کارخانه ای می پردازد. عکاسی تبلیغاتی تفاوت زیادی با عکاسی صنعتی دارد. یکی از تفاوت های اساسی در این است که در عکاسی صنعتی، عکاس به ویژگی های واقعی محصول و یا محیط صنعتی می پردازد و هدف از عکس تنها نمایش شرایط و ساختار حقیقی محصول می باشد. در عکاسی صنعتی تلاش بر این است تمام ویژگی های محصول بی کم و کاست به تصویر کشیده شود. عکاسی تبلیغاتی را با عنوان عکاسی تجاری می شناسند. در عکاسی تبلیغاتی هدف عکاس تشویق و جذب مشتری و بازاریابی محصولات می باشد و عکاس می تواند تا حدودی اغراق کرده و تا میزانی در فضا و محصولات تغییر ایجاد کند. در عکاسی تبلیغاتی عکاس محصول را در یک فضای دلنشین قرار می دهد تا نظر مشتری را به خود جلب کند و او را مجاب به خرید محصول کند. گاهی در عکاسی تبلیغاتی از حضور ستارگان مورد علاقه ی مشتریان از جمله ستارگان سینما، تلویزیون، ورزش و… استفاده می کنند.
واژه ی عکاسی به معنای روش عکاسی و عکسبرداری است و به عمل و شغل عکاس نیز گفته می شود. هنر عکاسی در بسیاری از زبان های جهان فتوگرافی نامیده می شود و از دو کلمه ی یونانی فتو به معنای نور و گرافی گرفته شده است. در نتیجع فتوگرافی به معنای نقش کردن با نور است.
یکی از مهم ترین کاربردهای عکاسی تبلیغاتی و صنعتی در طراحی کاتالوگ ها و بروشورهای شرکت ها و در فروش اینترنتی می باشد. در عکاسی تبلیغاتی عکس می بایست تلفیقی از علم و هنر و اجرای دقیق ایده و هدف عکاس باشد. از عکاسی تبلیغاتی در زمینه های مختلفی مانند مواد غذایی و رستوران ها، عکاسی معماری و دکوراسیون داخلی، عکاسی لوستر، عکاسی پوشاک، عکاسی از هتل، عکاسی مبلمان، عکاسی جواهرات،عکاسی کارخانه و خط تولید و…استفاده می شود.