عکاسی تبلیغاتی
عکاسی تبلیغاتی
عکاسی تبلیغاتی یکی از شاخه های بسیار جذاب عکاسی می باشد که عکاس غالبا از محصولات، تولیدات و خدمات افراد یا شرکت ها، عکسبرداری می کند. در عکاسی تبلیغاتی عکاس جزییات و احساسات یک محصول را با کمی اغراق و پردازش های بسیار به کاربر نمایش می دهد و معمولا در فضاهای بسته و یا استادیو انجام می شود. عکاسی صنعتی در کل در ترویج کسب و کار نقش پر رنگی دارد.
هدف عکاسی تبلیغاتی
هدف از عکاسی تبلیغاتی تنها معرفی کالا نیست بلکه تشویق و جذب مشتری برای استفاده از پروداکت و خرید محصول است. در حقیقت عکاسی تبلیغاتی باید مانند یک تیزر تبلیغاتی بتواند بیننده را به خرید کالا تشویق کند. علاوه بر این در عکاسی تبلیغاتی، عکاس باید علاوه بر این که تمام ویژگی های ععکاسی صنعتی را در نظر بگیرد باید بسیار از مولفه های دیگر را نیز بکار ببرد.
عکاسی مد وتبلیغات
در زمینه عکاسی مد وتبلیغات بسیار اهمیت دارد. عکاسی تبلیغاتی نقش مهمی در معرفی کالا و خدمات دارد و یکی از فاکتور های اصلی هر تبلیغات بی شک یک عکس خوب است . علاوه بر این عکاسی مد و تبلیغات نقش زیادی در اقتصاد کشور ها دارد. زمینه عکاسی تبلیغاتی بسیار وسیع است و عکاسانی که در این حیطه کار می کنند معمولا باید از دانش فنی بالایی برخوردار باشند و ابزار های پیشرفته ای به کار ببرند. یک عکاسی تبلیغاتی موفق باید ترکیب سنجیده ای از روانشناسی، جامعه شناسی، هنر و فن باشد.