عکاسی صنعتی

  • خانه 
  • موضوعات 
  • آرشیوها 
  • آخرین نظرات 

عکاسی تبلیغاتی

08 آذر 1397 توسط reza rad

این روزها رقابت در جهان به قدری صنعتی شده است که اشتراک کمپانی های متعدد بسیار دشواراست و هر روز از دور شاهد خارج شدن کمپانی ها و تولد مجدد کمپانی های تازه می باشیم. بسیاری از تولیدکنندگان برای تولید محتوای آگهی خود از یک بخش عکاسی تبلیغاتی و دیزاین استفاده می کنند. از این رو چنانچه می خواهید در بخش عکاسی تبلیغاتی فعالیت کنید باید به چند نکته توجه داشته باشید.

در عکاسی تبلیغاتی هر تصویر یک جریان و داستان برای گفتن دارد. در واقع کوچک ترین جزئیات در تصویر می تواند بر نظر تماشاگر تاثیر بگذارد. در نتیجه در عکاسی تبلیغاتی بیش از هر چیز باید روی نکات توجه داشت. اینکه چه رنگی در پس عرصه کالا بهتر است استفاده شود و یا انکه کالا در چه جای کادر قرار گیرد مولفه هایی می باشند که با بهره برداری صحیح  از آن ها و کمی خلاقیت می توان بهترین تصویر ها را در عکاسی تبلیغاتی خلق کرد.

قبلا نیز اشاره کرده ایم که رنگ یکی از اصلی ترین مولفه های عکاسی تبلیغاتی به شمار می آید و چنانچه به درستی استفاده نشود تاثیر منفی می تواند داشته باشد. هر یک از رنگ ها در عکاسی تبلیغاتی از نظر تصویری احساس خاصی را در مخاطب ایجاد می کند. از همین رو یک رنگ به تنهایی می تواند هارمونی جالب و جذابی را به تصویر ببخشد. اکثر کمپانی ها شامل یک رنگ یا رنگ های ویژه ای می باشند و لوگوی آن ها نیز با ترکیبی از همان رنگ یا رنگ ها دیزاین می شوند. در عکاسی تبلیغاتی بهره برداری از همین رنگ ها اغلب نتیجه مثبتی را به دنبال خواهد داشت.

در عکاسی تبلیغاتی نورپردازی خوب می تواند نتایج و تاثیرگذاری تصاویر را دو چندان کند.مسئله ای که در عکاسی تبلیغاتی حائز اهمیت است چگونگی نورپردازی است. در عکاسی تبلیغاتی نورپردازی اغلب در استودیو و با فلاش های استودیویی اجرا می شود از همین جهت با تعیین موقعیت و کیفیت نورها می توان به نورپردازی مدنظر خود رسید.

در عکاسی تبلیغاتی باید به نوع کالا نیز توجه کرد، به عنوان مثال یک کیف چرمی باید به گونه ای نورپردازی شود که بافت آن به خوبی در تصویر ثبت شود. اغلب در نورپردازی تبلیغاتی با توجه به نوع کالا دیاگرام های خاصی تعریف می شود که تعداد و موقعیت نورها را مشخص می کند.

در نورپردازی عکاسی تبلیغاتی باید توجه داشت که لوگوی برند واضح به ثبت برسد و از طرفی فرم کالا به خوبی نمایان بشود. در نظر داشته باشید در عکاسی تبلیغاتی نورپردازی جدی ترین نقش را در فضا سازی تصویر دارد یعنی باید به گونه ای نور به کالا بتابد که حالت احساسی متناسبی برای تماشاگر تداعی شود.

 نظر دهید »


فرم در حال بارگذاری ...

فید نظر برای این مطلب

عکاسی صنعتی

06 آذر 1397 توسط reza rad

عکاسی صنعتی دنیای وسیعی دارد که شاخه هایی از عکاسی و تحصصی در زیر آن قرار گرفته است. عکاسی صنعتی، شاخه هایی از عکاسی می باشند که هدف آن ها به فروش رساندن یک کالا یا خدمات و یا یک برند می باشد. در واقع هر نوع از عکاسی که عکس برداری را با هدف فروش انجام می دهد زیر شاخه ای از عکاسی صنعتی می باشد. عکاسی صنعتی شامل عکس برداری از محصولات، خدمات و حتی افراد مشهور می باشد که در کمپین های تبلیغاتی مثل مجلات، روزنامه ها، کاتالوگ های تبلیغاتی و … از این تصاویر برای تبلیغ مشتریان و یا محصولات و خدمات استفاده می شود.

تصاویر جذاب و با کیفیت که بر روی بیلبورد های تبلیغاتی، کاتالوگ محصولات، سایت های تجاری و … دیده می شود، زیر شاخه عکاسی صنعتی می باشد. این شاخه از عکاسی در حالت کلی برای بالا بردن سطح فروش و افزایش آگاهی از برند در مشتری جهت تبلیغ یک کالا و یا خدمات به کار برده می شود.

هدف اصلی در عکاسی صنعتی، وفاداری به وقایع و نمایش جلوه های واقعی یک محصول می باشد.  یک عکاس ماهر در حوزه عکاسی صنعتی باید عکس را به صورتی بگیرد که خصوصیات و ویژگی های خاص آن را به تصویر بکشاند.

در عکاسی صنعتی همه ی مراحل لازم به صورت دقیق و برنامه ریزی شده اجرا می شود و عکاس تلاش می کند تا به کمک علم و دانش خود همه چیز تحت کنترل قرار دهد و نتایج دقیق را ثبت نماید. زیرا هدف به نمایش گذاشتن کالا به شکلی است که تصویر بازتابی از واقعیت محصول باشد.

شاخه های عکاسی صنعتی

1.      عکاسی تبلیغاتی

2.      عکاسی هوایی

3.      عکاسی معماری و نمای داخلی

4.      عکاسی ماشین

5.      عکاسی غذا

6.      عکاسی محصول

7.      عکاسی خبری

8.      عکاسی ورزشی

9.      عکاسی جواهرات

چرا برای هر کسب و کاری عکاسی صنعتی الزامی ست؟

متاسفانه برخی از شرکت ها فکر می کنند در مراحل ابتدایی تاسیس خود، اختصاص دادن هزینه برای عکاس، هزینه ای اضافی است. شرکت هایی که این گونه فکر می کنند خیلی راحت به دام استفاده از تصاویر استوک می افتند و یا تلاش می کنند خود این وظیفه را به عهده بگیرند. اما بهتر است بدانید استخدام یک عکاس ماهر برای عکاسی صنعتی برای رشد برند شما از همان ابتدا ضروری است.

از سوی دیگر شرکت ها هزینه بسیاری را برای تبلیغات و تایید محصولات خود می کنند. عکاسی صنعتی در همه جا حضور دارد، مثل تبلیغات بنری و بروشور  و… مسئله ای که در این جا اهمیت دارد این است که شرکت ها باید از چگونگی استفاده از عکاسی صنعتی برای بهبود برند خود آگاهی داشته باشند.

مزایای استفاده از عکاسی صنعتی

·         افزایش سطح کیفیت برند

·         افزایش سطح برتری

·         افزایش سطح آگاهی از برند

·         افزایش فروش و بازگشت سرمایه

جهت اطلاع بیشتر در زمینه عکاسی صنعتی به وب سایت ما مراجعه نمایید.

 نظر دهید »


فرم در حال بارگذاری ...

فید نظر برای این مطلب

عکاسی تبلیغاتی

10 آبان 1397 توسط reza rad

عکاسی تبلیغاتی

عکاسی تبلیغاتی یکی از شاخه های بسیار جذاب عکاسی می باشد که عکاس غالبا از محصولات، تولیدات و خدمات افراد یا شرکت ها، عکسبرداری می کند. در عکاسی تبلیغاتی عکاس جزییات و احساسات یک محصول را با کمی اغراق و پردازش های بسیار به کاربر نمایش می دهد و معمولا در فضاهای بسته و یا استادیو انجام می شود. عکاسی صنعتی در کل در ترویج کسب و کار نقش پر رنگی دارد.

هدف عکاسی تبلیغاتی

هدف از عکاسی تبلیغاتی تنها معرفی کالا نیست بلکه تشویق و جذب مشتری برای استفاده از پروداکت و خرید محصول است. در حقیقت عکاسی تبلیغاتی باید مانند یک تیزر تبلیغاتی بتواند بیننده را به خرید کالا تشویق کند. علاوه بر این در عکاسی تبلیغاتی، عکاس باید علاوه بر این که تمام ویژگی های ععکاسی صنعتی را در نظر بگیرد باید بسیار از مولفه های دیگر را نیز بکار ببرد.

عکاسی مد وتبلیغات

در زمینه عکاسی مد وتبلیغات بسیار اهمیت دارد. عکاسی تبلیغاتی نقش مهمی در معرفی کالا و خدمات دارد و یکی از فاکتور های اصلی هر تبلیغات بی شک یک عکس خوب است . علاوه بر این عکاسی مد و تبلیغات نقش زیادی در اقتصاد کشور ها دارد. زمینه عکاسی تبلیغاتی بسیار وسیع است و عکاسانی که در این حیطه کار می کنند معمولا باید از دانش فنی بالایی برخوردار باشند و ابزار های پیشرفته ای به کار ببرند. یک عکاسی تبلیغاتی موفق باید ترکیب سنجیده ای از روانشناسی، جامعه شناسی، هنر و فن باشد.

 

 نظر دهید »


فرم در حال بارگذاری ...

فید نظر برای این مطلب

عکاسی تبلیغاتی

09 آبان 1397 توسط reza rad

عکاسی تبلیغاتی

عکاسی تبلیغاتی یکی از شاخه های بسیار جذاب عکاسی می باشد که موظف است محصولات وخدمات را به صورت کامل و با کیفیت نمایش دهد، عکاسی تبلیغاتی ترکیبی از دانش گرافیک و هنر عکاسی می باشد که به واسطه ی سفارش یک شرکت یا کارخانه انجام می شود و به نمایش محصولات و روند تولید یا تجهیزات کارخانه ای می پردازد. عکاسی تبلیغاتی تفاوت زیادی با عکاسی صنعتی دارد. یکی از تفاوت های اساسی در این است که در عکاسی صنعتی، عکاس به ویژگی های واقعی محصول و یا محیط صنعتی می پردازد و هدف از عکس تنها نمایش شرایط و ساختار حقیقی محصول می باشد.  در عکاسی صنعتی تلاش بر این است تمام ویژگی های محصول بی کم و کاست به تصویر کشیده شود. عکاسی تبلیغاتی را با عنوان عکاسی تجاری می شناسند. در عکاسی تبلیغاتی هدف عکاس تشویق و جذب مشتری و بازاریابی محصولات می باشد و عکاس می تواند تا حدودی اغراق کرده و تا میزانی در فضا و محصولات تغییر ایجاد کند. در عکاسی تبلیغاتی عکاس محصول را در یک فضای دلنشین قرار می دهد تا نظر مشتری را به خود جلب کند و او را مجاب به خرید محصول کند. گاهی در عکاسی تبلیغاتی از حضور ستارگان مورد علاقه ی مشتریان از جمله ستارگان سینما، تلویزیون، ورزش و… استفاده می کنند.

واژه ی عکاسی به معنای روش عکاسی و عکسبرداری است و به عمل و شغل عکاس نیز گفته می شود. هنر عکاسی در بسیاری از زبان های جهان فتوگرافی نامیده می شود و از دو کلمه ی یونانی فتو به معنای نور و گرافی گرفته شده است. در نتیجع فتوگرافی به معنای نقش کردن با نور است.

یکی از مهم ترین کاربردهای عکاسی تبلیغاتی و صنعتی در طراحی کاتالوگ ها و بروشورهای شرکت ها و در فروش اینترنتی می باشد. در عکاسی تبلیغاتی عکس می بایست تلفیقی از علم و هنر و اجرای دقیق ایده و هدف عکاس باشد. از عکاسی تبلیغاتی در زمینه های مختلفی مانند مواد غذایی و رستوران ها، عکاسی معماری و دکوراسیون داخلی، عکاسی لوستر، عکاسی پوشاک، عکاسی از هتل، عکاسی مبلمان، عکاسی جواهرات،عکاسی کارخانه و خط تولید و…استفاده می شود.

 نظر دهید »


فرم در حال بارگذاری ...

فید نظر برای این مطلب

عکاسی صنعتی

09 آبان 1397 توسط reza rad

عکاسی صنعتی

عکاسی صنعتی یکی از شاخه های عکاسی می باشد که برای به نمایش در آوردن دقیق و باکیفیت بالای محصولات یک شرکت و یا فروشگاه ها به کار برده می شود.عکاسی صنعتی به طراحی یک کاتالوگ، طراحی بروشور، بیلبورد و دیگر اقلام تبلیغاتی تبدیل شده است. در عکاسی صنعتی، عکاس تلاش می کند عکس تبلیغاتی دقیق و با کیفیت از کالا ایجاد کند به صورتی که تمام موارد ظاهری محصول به نمایش کاربران در بیاید. در عکاسی صنعتی باید ابعاد کامل کالا برداشت شود و برای کاربرد های تبلیغاتی به سفارش دهنده کار ارائه شود. در عکاسی صنعتی عکس ها به صورتی ایجاد می شوند که در نهایت به یک طراحی کاتالوگ و چاپ کاتالوگ ختم می شود.

در نتیجه نمایش مناسب محصول از زوایای درست همان شیوه ای است که عکاسان در عکاسی صنعتی در حال انجام آن هستند. برخی از این عکاسان سعی می کنند با طراحی فضای ساده با توجه به کاربرد های محصول مورد نظر جنبه کاربردی به عکاسی تبلیغاتی دهند و عکس را از حالت خسته کننده و کسل آور در بیاورد. اما متاسفانه برخی از عکاسان بی تجربه درعکاسی صنعتی از دکورهایی استفاده می کنند که بر محصول و کالا احاطه دارد و موجب می شود کالا از دید مشتری خارج شود. صنعت به نوعی شکلی از عکاسی صنعتی می باشد که انسان و ریشه فکری اش هیچ تاثیری ندارد و یا تاثیر آن بسیار ناچیز است.

در این جا عکاسی یک علم است و براساس صنعت عکاسی به خصوص کاربرد آن می باشد. در عکاسی تلسکوپ و یا میکروسکوپ برای اهداف مطالعاتی همه جز عکاسی صنعتی به شمار می آید. در موارد دیگر ممکن است انسان ها به صورت مستقیم در عکاسی مداخله و تصرف داشته باشند ولی این دخل و تصرف مانند دخالت و تصرف ی صنعتگر در کار صنعتی اش می باشد.

عکس به عنوان یک حرفه ی مهم در طراحی کاتالوگ و طراحی لوگو به شمار می آید. در صحبت ها روزمره و مکالمات افراد غیر حرفه ای از عکاسی فوق حرفه ای به عنوان  عکاسی صنعتی معرفی می شوند در نتیجه هدف تهیه عکس از کالا در صنعت تولید می شود و یا عکسی از کارخانه تهیه می شود.

 

 

 نظر دهید »


فرم در حال بارگذاری ...

فید نظر برای این مطلب

  • 1
  • 2
  • 3
خرداد 1404
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31            

عکاسی صنعتی

جستجو

موضوعات

  • همه
  • بدون موضوع

فیدهای XML

  • RSS 2.0: مطالب, نظرات
  • Atom: مطالب, نظرات
  • RDF: مطالب, نظرات
  • RSS 0.92: مطالب, نظرات
  • _sitemap: مطالب, نظرات
RSS چیست؟
  • کوثربلاگ سرویس وبلاگ نویسی بانوان
  • تماس