عکاسی تبلیغاتی
عکاسی تبلیغاتی
عکاسی تبلیغاتی را می توان مهم ترین عنصر برای کمپین های تبلیغاتی دانست. عنوان های جذاب زمان زیادی نیاز دارند تا بتوانند افراد را با مزایای خود آشنا کنند. اولین قدم برای جلب مشتری، عکاسی تبلیغاتی از محصولات و خدمات است، در واقع بهتر است بدانید عکس تبلیغاتی خوب آخرین چیزی است که از یاد مشتری می رود.
مهم ترین چیز برای عکاسی تبلیغاتی، استخدام یک عکاس ماهر و با تجربه می باشد. توجه داشته باشید تصاویر بی کیفیت و ضعیف هیچگاه نظر مشتری را به سمت خود جلب نمی کند در حالی که عکس تبلیغاتی حرفه ای اولین گام برای جذب مشتری به محصول می باشد.
عکاسی تبلیغاتی معمولا در بیلبورد ها، پوستر ها، مجلات و آگهی ها استفاده می شود. حاصل عکاسی تبلیغاتی می تواند تصویری ساده از یک محصول و یا مدل باشد و یا می تواند ترکیب پیچیده ای از گرافیک و تکنیک های جدید باشد که جهت نشان دادن برتری شرکت استفاده می شود.
عکاسی تبلیغاتی جز پرطرفدار ترین نوع عکاسی می باشد که انجام آن مستلزم طی کردن مراحلی است که در این بخش به توضیح مختصری از این مراحل می پردازیم:
جلسه ی استراتژی: در عکاسی تبلیغاتی باید پیش از هر کاری ابتدا با مشتری ملاقات کنید و از هدف آن برای عکاسی تبلیغاتی مطلع شوید و سپس با در نظر گرفتن اهداف آن ها اقدام به عکاسی کنید.
در صورت لزوم استفاده از اشیا و مدل ها در عکاسی تبلیغاتی: استفاده از اشیا و مدل ها در عکاسی تبلیغاتی خود نیاز به مهارت دارد. گاهی خود محصول به تنهایی با قرار گرفتن در جهت های مختلف، افکت های درستی را ایجاد می کند. قرار دادن اشیا و مدل ها در عکاسی تبلیغاتی موجب جلب نظر بیشتر مشتری می شود.
به کاربردن افکت ها و ویژگی های عکاسی: عکاس تبلیغاتی با در نظر گرفتن هدف مشتری از عکاسی تبلیغاتی از افکت های متعدد در عکس استفاده می کند.