عکاسی تبلیغاتی
عکاسی تبلیغاتی
نام عکاسی تبلیغاتی در واقع بیان گر معنی آن نیز می باشد. عکاسی تبلیغاتی عکس هایی هستند که با هدف تبلیغات گرفته می شوند. از عکاسی تبلیغاتی در مکان های زیادی مانند بروشورهای تبلیغاتی، بنر های شهری، منو غذا و … استفاده می شود. هدف عکاسی تبلیغاتی، معرفی و فروش یک محصول می باشد و با روش های زیادی عکس های گرفته شده را بهینه می کنند و در انواع تبلیغات قرار می دهند. البته لازم به ذکر است عکاسی تبلیغاتی زمینه گسترده ای را برای فعالیت عکاسان سنتی و مدرن ایجاد کرده است.
فروش محصول
به کمک عکاسی تبلیغاتی، عکس هایی از محصول و یا خط تولید گرفته می شود که می تواند بر طراحی محصول و نحوه استفاده از آن متمرکز شود. با عکاسی تبلیغاتی، جزییات و احساسات یک محصول برای کاربر به نمایش گذاشته می شود ولی در عکاسی تبلیغاتی تجاری بر نمایش آمار و جذابیت های یک محصول متمرکز می شوند.
در کسب و کار های مختلف کمتر می توان دید از عکاسی تبلیغاتی برای ترویج نحوه کار خود استفاده نکنند. عکاسی صنعتی معمولا در کارخانه ها و فضاهای باز گرفته می شود در صورتی که عکاسی تبلیغاتی در یک استودیو و فضای بسته انجام می شود. از همین جهت عکاسان تبلیغاتی عکاسی صنعتی انجام نمی دهند و این خود موجب افزایش اشتغال می شود.
استفاده صنایع غذایی از عکاسی تبلیغاتی
به کمک عکاسی تبلیغاتی می توان عکس های جذاب از غذاهای مختلف ایجاد کرد و در مجلات سبک زندگی و آشپزی قرار داد. این عکس ها مستقیما روی غذا ها متمرکز می شوند و احساسات خاصی را منتقل می کنند. عکاسی تبلیغاتی برای غذا ها، بهتر است در رستوران ها گرفته شود تا سوژه ی خوبی برای پس زمینه ایجاد کند.
در دنیای مد عکاسی تبلیغاتی جز شناخته ترین نوع عکاسی می باشد. سبک ها و تکنیک های متفاوتی در عکاسی تبلیغاتی مد وجود دارد که متناسب با کاربرد آن استفاده می شود. مانند عکس های کاتالوگی که جزییات البسه را به طور کامل نمایش می دهد و یا عکس های ژورنالیستی که با قرار دادن البسه در فضا های غیر معمول سوژه های خاص به وجود می آورند. باتوجه به مواردی که گفته شد صنایع غذایی و مد خیلی بیشتر از بقیه صنایع از عکاسی تبلیغاتی استفاده می کنند.
جذابیت های عکاسی تبلیغاتی
عکاسی تبلیغاتی جز جذاب ترین نوع عکاسی ها است البته به شرط آن که تفکر و سلایق عکاس در آن گنجانده شده باشد. اگر دقت داشته باشید در هیچ یک از شاخه های عکاسی به اندازه عکاسی تبلیغات نظر سفارش دهنده ها نقش پر رنگی ندارد. اگر بخواهیم ساده تر بیان کنیم، عکاسانی از کار خود لذت می برند که عقاید و فکر کارفرما را به خوبی در ذهن خود آنالیز کنند و این تفکرات و احساست را به کسی که در حال تماشای عکس است منتقل کنند.